Nieśmiertelna Agatha

Witam, 
Nie będę się w tym poście skupiać na jednym konkretnym tytule, tylko nad ogółem twórczości wspaniałej Agathy Christie. 
Posiadam w domu kompletną serię jej kryminałów i jednym słowem - KOCHAM!!!

Pierwszy raz coś z twórczości królowej kryminału czytałam w szkole średniej. 
Później miałam kilka lat przerwy, a od jakiś dwóch lat wróciłam do jej powieści. 

Każdy pewnie wie, że w książkach Christie mamy zazwyczaj jednego z dwóch głównych bohaterów. 
Jednym z nich i chyba lepiej znanym jest mały, belgijski, emerytowany detektyw Hercules Poirot, a drugim drobniutka, angielska w 200% starsza dama panna Marple.

Hercules prowadzi swoje śledztwa w oparciu o logikę i szare komórki, a Jane w oparciu o doświadczenie i skojarzenia.

Osobiście zdecydowanie wolę te z kryminałów królowej gdzie bohaterem jest Hercules. 
Trudno wyjaśnić dlaczego, chyba po prostu logiczny styl jest mi bliższy niż praca na skojarzeniach.
Darzę Poirota sumpatią nie tylko za jego logikę, ale również za jego humor, pedantyczność i sposób traktowania przyjaciela Hastingsa.

Jeśli lubicie kryminały, dobrą zagadkę, świetne pióro i humor to książki Agathy Christie są dla was. 


Komentarze